Kişinin yaneşeliığı toplum zarfında değeri olan , kudret, reviş ve öteki davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Terbiye; bireyin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değfiilme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanımı kuruluşlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına normal ) değfiilme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis bakılırsa;

· Terbiye bir vetiretir.

· Terbiye sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde değfiiltirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değfiilme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç taban öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Terbiye lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler dâhilin birdır. Amaçların içeriği ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa değfiilebilir, fakat sürecin doğası değfiilmez.

Terbiye kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birmebzul filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanımı şudur: Terbiye, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değfiilikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değfiilikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Terbiye, beniâdem dâhilin hayat boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere normal olabileceği kadar istenmedik yönde de gelişebilir. Terbiye sürecinin fiilletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, terbiye merkezleri kadar mekânlarda maruz terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye çıkmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise otomatik gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir model olarak ele kızılındığında ise terbiye sisteminin üç taban ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; meslek zarfında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, bitirme, test payanları kadar istenilen davranış değfiiliklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko


Categorised in: Uncategorized

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.