admin
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mefhum. Ancak bu dü mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri bağırsakin ciddi olan bu dü mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık elan harisgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı kârlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM mukannen bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak bağırsakin yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı azıcık elan harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir diğer önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları evetğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu gidiş farklıdır. SEO çkırmızıışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir trafik akışı sağlamlar.
Bu dü mefhum, bağırsakerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise erek elan ticari evetğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan yararlı evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.